Transformace firmy
Účelem je zvýšit výkonnost firmy - odstranit vše co nepřidává hodnotu, zlepšit orientaci na zákazníka a zapojit zaměstnance do celkového úsilí zlepšení firmy. Zabýváme se:
- Strategií, segmentací trhu, zákazníků, způsoby obsluhy zákazníků, komunikací se zákazníky.
- Stanovením cílů firmy, a popisem business modelu firmy - vazbami na okolí, hmotnými a finančními toky, informačními toky. Identifikací základních problémů a bariér v těchto tocích, vyvážeností odpovědností. Identifikací a kvantifikací potenciálů ke zlepšení. Návrhem nového Business modelu firmy.
- Analýzou vybraných oblastí, identifikací ztrát a potenciálů ke zlepšení. Návrhem nového designu procesů, měřením výkonnosti procesů, návrhem nové organizační struktury s důrazem na optimalizaci vertikálních a horizontálních organizačních rozhraní, zploštěním organizace, jasným vymesením odpovědností za celé procesy, anebo ucelené části procesů s jasně definovanými vstupy a výstupy.
- Nastavení nového Controllingu, motivačního systému, zavedení prvků týmové práce jako základního stavebního kamene fungování firmy.
- Zavedením průběžného zlepšování jako prvku běžného fungování firmy, při zapojení zaměstnanců do zlepšovacích aktivit.
Do projektů je kromě managementu zapojen široký okruh zaměstnanců. Tím dochází k jejich uvědomění potřeby změny, ztotožnění se se změnami a vzdělávání v oblasti zlepšovacích aktivit a metod. Měníme tím postoje a chování zaměstnanců, firemní kulturu. Změna pak nemá pouze dočasný charkter, ale je trvalá.
Výsledkem je dynamicky se rozvíjející firma firma, orientovaná na zákazníka, výsledek, výkonnost, zaměstnance, rychlost a kvalitu.